Sabtu, 7 Januari 2012

sosok hitam (lagu tali besi)

angin lalu berwajah murka, sesetengahnya duka.
dendang tali besi, mengkhianati diri.

"dia cuba palsukan perasaan."
bisik sekalian tubuh menyatu.
mata hitam tajam mengekor,
figura tubuh bukan lagi sulit.
malu, tapi aku masih utuh.

dendang lagi lagu tali besi,
kali ini, notnya berbaur sedih.
aku petik air mata, aku dendang seribu jiwa.
teriak aku pinta kau dengar,
linang aku pinta kau hapuskan.

sosok hitam.....
"ya, aku lagi"
"kali ini mungkin singgah lama."
'teman' yang dahulu aku buang,
'teman' yang dulu sering hilang,
'teman' yang dulu adalah bayang,
dia mula buka sembang,
lebih kencang jika diri seorang.

"dendanglah lagu tali besi itu.", pinta hitam.
"biarkan aku bernyanyi nyanyian yang kau rindu."
hitam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan